فکر کنم الان دیگه به بچه 7 ساله هم بگی مشکلات کشور رو نام ببر ، درست و کامل برات لیست می کنه ! ... ولی وقتی صحبت از عمل بشه ... این بار هیچ کس نیست ... بگذارید ماجرایی که برام پیش اومد رو در ادامه مطلب تعریف کنم :

پریروز رفتم کارهای گواهینامه رو انجام بدم ، حالا بگذریم از کاغذبازی های بعضا بی خود و بی جهت و پاس دادن به این جا و اون جا و مسئول اداره ای که رفته بود مرخصی ، باید می رفتم پیش دکتر معاینه فنی می شدم ! ، ابتدا نامه رو دادم به منشی و چند تا تیک زد و یه چیزهایی نوشت ، بعد منو فرستاد پیش دکتر ، دکتر هم فکر کنم دو سه تا تیک زد و امضا کرد و برگه ها رو داد به من ، من هم از اون جایی که منتظر بودم حداقل معاینه چشم بکنه ، همون جا وایستادم  ، بعد چند ثانیه که دید من نمیرم و منتظر مراحل بعدی هستم ، گفت کار شما تمومه ! ،بله کار من تموم شده بود و بعدا که کاغذ رو نگاه کردم ، نفهمیدم دکتر دقیقا کجا رو علامت گذاشته ، چون علامت هاش چند فرسخ تا قسمت مورد نظر فاصله داشت ، اما اون چیزی که بنده دریافتم ایشون حتی عینک روی چشم بنده رو در نظر نگرفته بودن و رانندگی بدون عینک زده بودن ! ، ناگفته نماند که 20 تومان حق معاینه فنی ! رو قبلا دریافت کردند.


نقطه مقابل این ماجرا : دوران دبیرستان ، مدیری داشتیم که بسیار آدم منضبطی بود ، ایشون خیلی خیلی سخت می گرفت و قانون معیار ایشون بود ، اما در جایی هم از قانون سرپیچی می کردند که البته این سرپیچی از قانون هم به نفع خودشون نبود و برای پیشرفت دانش آموزان بود ، در این مدرسه حتی معلمین عزیز هم جرئت سرپیچی نداشتند ، یه جورایی مدرسه به پادگان تبدیل شده بود ، اما در این پادگان همه چیز خوب پیش می رفت و ما هیچ چیز کم نداشتیم ، اگر یک روز معلم نمی آمد سر کلاس ، ایشون پیگیری می کردند ، اگر مشکلی در مدرسه بود با پیگیری ایشون خیلی زود برطرف می شد ، اگر یک روز کولر کلاس خراب می شد ، ایشون با توجه به کمبود بودجه به افراد زیادی رو می زد و از افراد خیر برای توسعه ی مدرسه کمک می گرفت. لازم به ذکر هست که ایشون مدیر یک مدرسه ی دولتی بود و واضح بود که پس از چندسال خدمت ، فرد دیگری جای او می گذارند و می توانست مثل خیلی از مدیرهای دیگر فقط بیاد مدرسه و بره و به ریش دولت و ملت بخنده .


حالا فکرش رو بکنید اگه همه مثل اون آقای دکتر به وظایفمون عمل کنیم ... چه شود ! ... آهای مسئولین یه کم از مدیر دوره دبیرستان من یاد بگیرید لطفا ! ...


پ.ن : خودتون دیگه بین مسئولیت پذیری و آقای دکتر و آقا مدیر ارتباط برقرار کنید ...